איך הפך יום המעשים הטובים להצלחה?

יום המעשים הטובים הוא דוגמא מצויינת לחזון פשוט של אדם ששינה את העולם למיליוני אנשים. יום המעשים הטובים פועל כיום בלמעלה מ 100 מדינות שמאמינות בעשייה למען הזולת והסביבה. 

מהו יום המעשים הטובים?

יום המעשים הטובים החל בשנת 2007 בארץ והוא יוזמה של אשת העסקים שרי אריסון. יום זה מציין את עשיית הטוב לאחר, הדבר יכול להיות משהו סימבולי וקטן, חיוך לאדם זר ברחוב, תרומה של ארוחה, ביקור חולים או אנשים מבוגרים ועוד. כיום מדובר על יום גלובלי המאחד מעל 100 מדינות ליום אחד מרוכז של עשיית טוב. ביום המעשים הטובים כולם שותפים, בלי הבדלי גזע מין או דת. 

איך הפך יום המעשים הטובים להצלחה?

יום המעשים הטובים הוא פרויקט של עמותת "רוח טובה". בתחילת הדרך, בשנת 2007 לקחו חלק ביום המעשים הטובים רק חלק זעיר ממה שיש היום. אם בשנה הראשונה כ 7,000 מתנדבים לקחו חלק, היום יש למעלה מ 2 מיליון איש המתנדבים ביום זה. איך הצליח הפרויקט הזה לצמוח למימדים כאלה? הרעיון מאחורי היום הזה גורם לאנשים להזדהות עם אנשים שיותר קשה להם, גורם להם בין היתר גם להרגיש יותר טוב עם עצמם בכך שהם עוזרים. מלבד לכך, בגלל המעשים הטובים, גם סלבריטאים החליטו להזדהות עם היום הזה ולקיים הופעות גדולות שכל ההוצאות שלהן הגיעו לתרומות. יום המעשים הפך לכל כך גדול מכיוון שהבסיס שלו היה אהבה ותשוקה. אין פה פעולה מצורך מניעים אישיים וכלכליים, אלא רק רצון לתת. 

האם אפשר לשחזר הצלחה כזאת?

אם יש לכם רעיון, בין אם מדובר על רעיון ללא הכנסות כלכליות ובין אם מדובר על רעיון עם הכנסות, חשוב שמאחורי הרעיון הזה יהיה מטרה ורצון לשנות. המטרה של שרי אריסון הייתה לעזור לאחרים, ובכמויות אדירות. הרצון שלה להגיע להישג זה הוא זה שקידם את המטרה. לכן, אם יש לכם רצון לפתח משהו ולשנות, ההכנסות הכלכליות הן לא אלו שצריכים לעמוד בראש סדר העדיפויות שלכם אלא המטרה שבשבילה אתם מתכוונים לקום כל בוקר.

תשתלבו ביום המעשים הטובים

בין אם אתם עצמאיים ובין אם אתם שכירים, השתלבות ביום העבודה יכולה לגבש אתכם בצורה ישירה וגם גורמת לכם להעריך יותר את מקום העבודה שלכם. אם יש ברשותכם חברה מתחילה, עשו טוב וכך תקבלו טוב. השתלבו ביום המעשים הטובים, תרמו לקהילה בכל דרך שהיא, העדיפו לתרום משהו שקשור לחברה שלכם או לעסק שלכם. לדוגמא, אם יש לכם עסק של אוכל, תרמו אוכל לעניים. כך אתם גם עושים מעשה טוב, גם מגבשים את העובדים שלכם, גם יוצרים רושם טוב על קהל הלקוחות שלכם וכך משווקים את עצמכם ללא כל הוצאה כספית על שיווק. 

כתבות נוספות מהמגזין

דילוג לתוכן